Web 2.0 je velkým pomocníkem učitelů již více jak deset let. Aktuálně, nejen kvůli či díky pandemii, máme k dispozici několik desítek až stovek aplikací, webů a programů, které nám pomáhají učit lépe, jinak, alternativně – a to distančně, prezenčně i komodálně. Jak ale vybrat ten správný nástroj, který je v souladu s cíli našich hodin?
Odpověď na tuto otázku naleznete v inventáři nástrojů a otevřených výukových zdrojů na internetu, který vznikl v rámci projektu ICT-REV financovaném Evropským střediskem pro moderní jazyky (více o této instituci zde). Inventář naleznete na této adrese:
https://www.ecml.at/ECML-Programme/Programme2012-2015/ICT-REVandmoreDOTS/ICT/tabid/1906/Default.aspx
Učitel v něm může vyhledávat podle hlavní funkce nástroje (např. tvorba kvízů nebo překladač), typu interakce (skupinová či individuální práce apod.) nebo podle dovedností, které chce rozvíjet (psaní, slovní zásoba atd.).
Inventář je průběžně doplňován a aktualizován, což je velká výhoda, neboť svět internetu a výukových programů se mění s velkou frekvencí.