Jak si rychle vytvořit webovou stránku bez programování (Google Sites)

Pokud si chce učitel vytvořit velmi jednoduše webovou stránku, tak k tomu nepotřebuje umět programovat. Jediné, co mu k tomu stačí, je Google učet a „webová aplikace“ Weby, která se nachází v většinou v hlavní nabídce webových aplikací. Dále je to již na kreativitě vyučujícího, který si skládá jednotlivé části stránky (resp. stránek). Je velmi užitečné vytvořit si hlavní stránku, ze které se pak odkazuje na další podstránky. Automaticky se vytváří také menu. Pro učitele je pak důležité vyznat se ve třech základních nabídkách (Vložení, Stránky, Motivy).

V nabídce Stránky si pak učitel tvoří samotnou strukturu webových stránek, resp. podstránek, ze kterých se následně na vytvořených stránkách tvoří menu. Základem je domovská stránka, která je také jako první zobrazovaná, nicméně je možné vytvářet i stránky skryté v navigaci, nebo zcela nezobrazované.

Ve Vložení si učitel vybírá typy hlavně ze tří nabídek: Textové pole, Obrázky, Vložit, dále pak samotný obsah a mnoho dalších možností, z nichž některé jsou přímo spojené s možnostmi samotného obsahu stránky (např. Tlačítko, Pás obrázků) nebo s dalšími aplikacemi spojenými s obecně s Google (např. Mapy, Youtube) nebo přímo se samotnými aplikacemi v rámci účtu Google (např. Formulář). Ty si pak sám uživatel vytváří a dodělává dle svého uvážení.

Motivy pak slouží k základnímu vytvoření šablony, do které se webové stránky vytváří. Některé motivy jsou připravené, nicméně je možné si další vytvořit, či upravit a to nejen z hlediska barevných kombinací.

Příklad takové stránky vidíte na obrázku vpravo. Sami poznáte, že orientace je velmi snadná. Stránky se pak i velmi rychle dají upravit a doplnit. Zřejmě nejdůležitější je první publikování, kde se částečně objevuje v odkazu také jméno webové stránky a snad i z tohoto důvodu je vhodné volit název stránky bez háčků a čárek. Stránky je možné také před samotnou publikací prohlédnout.

Pokud se chcete o vytváření takových webů dozvědět více, bude se Vám určitě hodit některých z návodů:

Rozhodně se ale nejedná pouze o nástroj pro učitele, ale také jako možnost pro vzdělávání žáků při práci s Google technologiemi, či obecně vytváření výstupů, rozvíjení digitální gramotnosti žáků i třeba jako výstup k projektu. Nemusí se jednat pouze o Informatiku, ale učitelé různých předmětů mohou Weby využívat jako obecně výstup, který je podobný klasické prezentaci. Zároveň na samotné webové stránce může spolupracovat i více žáků najednou.

Sdílet na Facebook
Sdílet na Twitter
Přejít nahoru