Slido nepatří mezi notoricky známé aplikace (jako je například Kahoot, Mentimeter, Quizziz), ale mělo by. Začal jsem ho používat už před covidem, ale s rozvojem pandemie a rozvojem online výuky nastal i rozvoj Slido. Kdybych si mohl vybrat jenom jednu aplikaci, kterou budu používat, byla by tahle mezi favority.
Možná jste ho potkali na konferencích, kde slouží pro sbírání otázek od publika, případně pro jednoduché hlasování. Osobně ale považuji SliDo za ideální nástroj i do třídy.
Nejstarší funkcí je možnost pokládat (anonymně i pod jménem) otázky – žáci/účastníci se jednoduše připojí přes kód, který nasdílíte, případně skrz QR kód. Pak mohou psát to, co by je zajímalo, ale také prioritizovat (posouvat nahoru) už položené dotazy. Díky tomu se třeba otázky nebudou opakovat Osobně ho rád zapojím ve chvíli, kdy chci dát žákům možnost pokládat otázky i anonymně – například při sexuální výchově. I přes to, že v hodinách máme prostředí důvěry a žáci často pokládají složité a osobní dotazy, ne každý na to je stavěný. A právě v takovém tématu má mít možnost každý položit svou otázku tak, aby se nemusel stydět. V sexuální výchově používám SliDo čtyři roky a za tu dobu jsem ani jednou nelitoval, byť jsme některé otázky společně přeformulovali.
Kromě toho ale umí Slido spoustu dalších věcí – tvorbu slovních mraků, pokládání otevřených otázek publiku a jejich vyhodnocování, psaní zpětné vazby a spoustu dalšího. Díky tomu se stává univerzálním nástrojem, který učitel využije jak v normální výuce (pomocí projektoru/interaktivní tabule, nebo prostě skrz žákovská zařízení), tak v online prostoru.
Nově jsem také zaznamenal jejich blog, který dává 35 tipů na zajímavé úvodní aktivity pro online jednání: https://blog.slido.com/virtual-icebreakers/?xnpe_tifc=4DULx.Ps4DndxDhLOFb7x9pZhfEWVjQsVuU_OuQLaussaG8XVue-bfA1q94DEyPvVjxcbjWShI4Lbd4_h.HdbDVpOFHpbXTT&utm_source=slido&utm_campaign=general&utm_medium=email