Ve dnech 27.-28. 10. 2022 se v anglickém přístavním městě Brighton uskutečnil již jednadvacátý ročník konference ECEL (European Conference on e-Learning). V sérii krátkých příspěvků se vám pokusíme prezentovat některé aktuální výsledky pedagogické výzkumu, které byly na této akci prezentovány.
Úvodní plenární přednášku měla Liz Cable z Leeds Trinity University a International Research Centre for Interactive Storytellinga. Přednáška byla věnována únikovým hrám ve vzdělávání.
Téma únikových her rezonovalo mezi učiteli v diskuzních fórech během covidu i u nás.
Liz Cable, jako zkušená autorka a designerka únikových her ve své přednášce sdílela své zkušenosti s tvorbou a využitím únikových her, ale také zdůraznila, čím se liší komerční a edukační únikové hry. Ve hře, která je navržena pro výuku, není cíle zvítězit, ale dozvědět se něco nového. Hra může pro vyřešení vyžadovat vstupní znalosti a dovednosti, které si žáci osvojili ve výuce a v neposlední řadě se liší role průvodce hrou, protože učitel může vstupovat do děje a ovlivňovat průběh hry.
Záznam z celé přednášky zatím není dostupný, pokud vás ale téma únikovek zaujalo, doporučujeme vám následující publikaci:
http://www.school-break.eu/wp-content/uploads/2020/03/SB_Handbook_1_eER_use_in_teaching.pdf
Jedná se o jeden z výstupů projektu, který se únikovým hrám věnuje.
Na stránkách tohoto projektu naleznete i řadu únikových her a dalších materiálů, které byly v rámci tohoto projektu vytvořeny.