Moderátoři: Tomas_Klinka, Veronika_Laufkova

Uživatelský avatar
od Tomas_Klinka
#230
Dobrý den, ano, denně.

Vzhledem k blízkému vztahu Fj a AJ v oblasti lexika je to skoro vždy možné. Jde o důležitou strategii žáků pro porozumění, kterou je u nich potřeba "objevit" a pak rozvíjet. Žáci si totiž tyto vztahy sami od sebe běžně neuvědomují (protože se slova často vyslovují "trochu jinak"). Propojujeme ale i s češtinou či dalšími jazyky.

Ideálním prostorem pro mezijazykovou práci je např. Evropský den jazyků (26.9.)

Další mezipředmětové vztahy, které jsou u jazykového vzdělávání běžné, spadají do oblasti reálií (dějepis, zeměpis). Někdy ale využijeme i matematiku, např. při tvorbě grafů, který znázorňuje výsledek výzkumu ve třídě na téma "jakou zmrzlinu máme nejraději".

Jazyky jsou jednoduše rájem pro mezipředmětově orientovanou výuku, neboť s nimi lze komunikovat o čemkoli. Stačí si otevřít moderní jazykovou učebnici a začít propojovat.